سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی سگ، شامل خوراکی هایی می شوند که برای خوشحال کردن سگ ها و تشویق، تربیت و آموزش دادن به سگ، تامین ویتامین های بدن آنها و کاربرد های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زبان انگلیسی به غذای تشویقی سگ، treat هم گفته می‌شود و منظور از آن میان وعده هایی میباشد که با هدف های مختلفی که ذکر شد، برای سگ ها ساخته می‌شوند. این اسنک ها می‌توانند کارخانه ای و یا دست ساز و خانگی باشند.

در این مقاله به بررسی انواع غذای تشویقی سگ، کاربرد و طرز تهیه آنها خواهیم پرداخت.

 

غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی سگ

کاربرد غذاهای تشویقی سگ 

دلایل بسیار زیادی برای استفاده از غذای تشویقی، برای سگ ها وجود دارد. گاهی اوقات از غذاهای تشویقی می‌توان به عنوان یک جایزه، یک میان وعده، یا حتی یک سرگرمی برای از بین بردن خستگی سگتان استفاده کنید، تا آنها مشغول شوند و از دردسر دوری کنند.

در عین حال با غذای تشویقی سگ، هم میتوانید از بازی و سرگرمی لذت ببرید و هم از مزایای تقویت رفتار و تربیت درست سگ خود بهره مند شوید. قدرتمندترین ابزار شما برای شکل دادن یا تغییر رفتار سگتان، تشویق کردن آنها به شیوه مثبت است.

 

غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی سگ

دلایل اهمیت غذای تشویقی سگ

تشویق ها، مهم ترین تکنیک اصلاح رفتار حیوانات محسوب میشوند و همیشه محبوب ترین ابزارهای تربیتی برای سگ ها و صاحبان آنها هستند. تشویق همیشه به معنای استفاده از غذای تشویقی نیست، اما قطعا یکی از موثرترین روش های تشویق، غذاهای تشویقی می باشد. در ادامه برخی از دلایل اهمیت غذای تشویقی سگ را بررسی خواهیم کرد.

تربیت

همانطور که ذکر شد غذای تشویقی بیشتر برای تشویق سگ مخصوصا پس از انجام یک کار خوب و برای  تربیت آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع موثر ترین روش تربیت سگ ها، تشویق کردن آنها میباشد و این کار را می‌توانید با غذاهای مخصوص آنها انجام دهید. دلیل این که غذاهای تشویقی تا این حد روی سگ ها تاثیر دارند، قدرت بویایی فوق‌العاده آنهاست. آنها تا فاصله 20 متری می توانند بوی غذاها را حس کنند و برای به دست آوردن آنها تلاش کنند.

همیشه ابتدا اجازه دهید سگ، بو را حس کند، اما آن را از او دور نگه دارید و منتظر بمانید. به یاد داشته باشید که سگ‌ها از فاصله بیش از 25 فوتی بوها را حس می‌کنند، بنابراین مجبور نیستید آن را زیر بینی او بگذارید. و پس از مدتی، سگ شما احتمالاً شروع به تلاش می کند تا بفهمد در ازای دریافت غذای خود، چه کاری باید انجام دهد؟ و آن موقعیت، بهترین زمان برای آموزش دادن به سگ است.

پاداش دادن به حیوان با غذا باعث ایجاد ارتباط عمیق می‌شود و این عمل میتواند، آموزش و اطاعت کردن از صاحبش را بسیار آسان‌تر کند.

طی این تشویق ها، شما می‌توانید سگتان را وادار کنید تا برای گرفتن غذای تشویقی خود، تلاش کند و کاری که شما می‌گویید را انجام دهد. اما اگر تصمیم دارید که تربیت و آموزش آنها را با استفاده از غذای تشویقی در خارج از منزل انجام دهید، باید به این نکات توجه داشته باشید که عواملی که در بیرون از خانه وجود دارند که ممکن است تمرکز سگ شما را به هم بزنند و نتوانند به صورت صحیح آموزش ببینند، بنابراین باید از راهکار های جدید استفاده کنید. از عواملی که حواس سگ ها را پرت می‌کند، می‌توان به سگهای دیگر، سر و صداها، ماشین ها و… اشاره‌ کرد .

 

ایجاد پیوند عاطفی بین شما و سگتان 

یکی از دلایل اصلی که ما به سگ‌هایمان غذا می‌دهیم این است که به آنها بگوییم دوستشان داریم و با آنها رابطه عاطفی قوی برقرار کنیم. گاهی اوقات خوب است که به سگ خود، بدون علت غذای تشویقی بدهید. این عمل نشان دهنده این است که آنها عالی هستند و بسیار از این کار لذت می برند و از آنجایی که سگ ها وفادار ترین حیوان می باشند، از شما قدردانی خواهند کرد و محبتشان را به شما نشان خواهند داد. همیشه به این اصل توجه داشته باشید که یک سگ شاد همیشه سالم خواهد بود.

رفتارهای شما در طول تمرین با سگتان، نقش مهمی در تربیت آنها دارند. اما آنها همچنین می توانند رفتار بد را نیز تشویق کنند. درک سگ از دریافت یک خوراکی تشویقی، بسیار شبیه به سایر اشکال محبت است. وقتی به توله سگ خود غذا می دهید، سیگنالی به مغز آنها می فرستید که در آن لحظه کاری را انجام دهند که ما دوست داریم. به عنوان مثال، اگر برای جلوگیری از پارس کردن سگ خود در آشپزخانه، سریعا به او غذای تشویقی دهید، به مرور یاد خواهد گرفت که آن کار را دیگر آنجا انجام ندهد.

بنابراین اگر می‌خواهید به سگ خود بیاموزید که یک کار را انجام دهد و یا رفتارهای بهتری داشته باشد، باید به موقع از غذای تشویقی سگ یا همان treat استفاده کنید.

اگر نگران استفاده از خوراکی ها هنگام آموزش سگ خود باشید، نگرانی شما قابل درک است. شما نمی خواهید همیشه به داشتن یک خوراکی در جیب خود تکیه کنید، تا سگ شما به درستی رفتار کند. صرفاً به این دلیل که در طول جلسات تمرینی خود با خوراکی ها به عنوان تشویق اصلی شروع می کنید، نباید به این معنی باشد که همیشه بعداً به آنها نیاز خواهید داشت. و بعد از مدتی از آنها فقط در زمان‌هایی استفاده کنید، که قصد آموزش و تقویت آنها را دارید. و پس از آن دیگر به غذای تشویقی احتیاج نخواهید داشت و البته یکی از بزرگترین مزایای غذای تشویقی سگ، ایجاد رابطه عاطفی قوی تر بین صاحبان و سگ ها میباشد.

 

مکمل سلامت 

گاهی اوقات، استفاده از خوراکی ها برای سلامت سگ شما ضروری است. بعضی از سگ ها تمایلی به دریافت وعده‌های غذایی و غذاهای تکراری خود ندارند و صاحبان آنها همیشه نگران این هستند که آنها ضعیف شوند و مواد مغذی بدنشان تامین نشود. از آن جایی که غذای تشویقی سگ باید به عنوان میان وعده مصرف شود، اگر از موادی استفاده کنید که سرشار از ویتامین ها و آمینو اسیدها باشند، علاوه بر لذت، سرگرمی و تربیت، به سلامت بدنی و رشد صحیح آن کمک بسیاری می کنید. یک سری از غذای  تشویقی سگ وجود دارند که جویدنی هستند که معمولا در سنین دندان ‌در آوردن  و به منظور تشویق کردن و تامین ویتامین های مورد نیاز بدن آنها، مورد استفاده قرار می‌گیرد . زیرا در آن دوران به سلامت دندان، پوست و موی سگ ها کمک بسیاری می کنند. علاوه بر آن، خوراکی های جویدنی به خصوص آنهایی که شکل استخوان هستند، به سگ ها آرامش می‌دهند. به همین منظور شرکت های زیادی هستند که خوراکی ها را در این قالب تهیه و تولید می‌کنند.

بنابراین ممکن است بهترین راه برای حفظ سلامت و حتی درمان حیوان خانگی شما، استفاده از مکمل های غذایی باشد. اگر شما این مکمل ها را در قالب غذاهای تشویقی به سگ خود بدهید، مطمئناً، به آنها علاقه مند خواهند شد و از این روش استقبال خواهند کرد.

تمیز کردن دندان

علاوه بر ویژگی هایی که ذکر کردیم میان وعده های جویدنی به سلامت دندان و لثه سگ شما نیز کمک می‌کنند.  برخی از سگ ها دندان های ضعیفی دارند و همیشه دهانشان بو می‌دهد، مشخص است که مسواک زدن منظم برای سگتان برای شما دشوار میباشد، اما غذاهای سخت‌تر و جویدنی های مخصوص، که زمان طولانی در تماس با دندان می‌باشند، می‌توانند به تمیز کردن دندان‌ها کمک کنند و در همان حین، سگ شما را نیز سرگرم کنند!

سرگرم کردن سگ ها در تنهایی

علاوه بر همه این مواردی که ذکر شد، یکی از مهمترین دلایل موثر بودن غذا های تشویقی سگ این است که ما نمی توانیم سگ ها را همه جا با خود ببریم، خوراکی‌ها نه تنها به حفظ رضایت توله‌ها در غیاب ما کمک می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند تا بتوانند بعضی از غرایز خود را مانند میل به جویدن، کنترل کنند و سرگرم شوند.

 

 سن مناسب برای شروع غذای تشویقی سگ ها 

سگ ها تا 8 هفتگی، توله هستند و نیاز به مادر خود دارند و از شیر تغذیه می‌کنند. علاوه بر آن تا این سن دندانی ندارند که از تشویقی ها استفاده کنند. بنابراین بهترین سن برای شروع غذای تشویقی سگ، همان 2 ماهگی میباشد. البته این قضیه به نوع کاری که شما از سگ خود می‌خواهید انجام دهد نیز بستگی دارد. سعی کنید از ابتدا با کارهای ساده شروع کنید و فقط در مراحل اولیه از او بخواهید تا کارهایی مانند نشستن و ایستادن را انجام دهد. توجه داشته باشید که با رشد توله سگ، نیاز او به تغذیه نیز افزایش می‌یابد، اما با افزایش میزان هر وعده غذایی، می توانید دفعات آن را کاهش دهید. به طور کلی پس از شروع تربیت، بهترین فرصت برای دادن غذای تشویقی سگ، بین وعده های اصلی غذایی میباشد. بهتر است غذاهای مورد علاقه آنها را برای انتهای بازی نگه دارید، تا اگر حواسش پرت شد، با خوراکی ها دوباره او را جذب آموزش کنید. این کار را بلافاصله پس از وعده‌های اصلی انجام ندهید، زیرا در آن زمان سگ ها سیر می باشند و تلاشی برای آموزش دیدن و به دست آوردن تشویقی نمی کنند.

غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی سگ

انواع غذاهای تشویقی سگ

غذا های تشویقی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این غذاها می توانند به صورت دست‌ساز تهیه شوند و هم می‌توانید از غذاهایی که توسط کارخانه ها تولید شده استفاده کنید. به طور کلی، غذای تشویقی به چند دسته جویدنی ها، خوراکی های نرم، رژیمی، گیاهی و بیسکویت تقسیم می‌شوند و هر کدام از اینها زمان مناسبی برای مصرف دارند.

غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی سگ

خوراکی های جویدنی 

این خوراکی ها برای سلامت لثه سگ ها، بسیار مفید می باشند و بهتر است از اسنک های نرم در زمان رویش دندان آنها استفاده کنید. خوراکی های جویدنی از رطوبت بیشتری برخوردار میباشند و جزو خوراکی های با ارزش غذایی بالا محسوب میشوند. اگر سگ شما مسن نیست، می‌توانید به او جویدنی هایی که مانند استخوان است، بدهید، زیرا به آنها بسیار به آنها علاقه دارند. این خوراکی ها معمولا ایمن تر هستند، کمتر باعث خفگی می‌شوند و هضم راحت تری دارند، اما حتما به میزان کالری دریافتی سگتان نیز توجه کنید تا با مشکلاتی از جمله اضافه وزن آنها مواجه نشوید .

انواع بیسکویت ها 

بیسکویت ها، کلوچه ها، کیک، کرانچی ها و… جزو پرطرفدار ترین خوراکی های تشویقی می باشند که حاوی غلات هستند. این تنقلات  در طعم های مختلفی وجود دارند و تنوع آنها بیشمار است. بزرگترین مزیت آنها این است که می‌توانید آنها را به راحتی به قسمت های کوچک تقسیم کنید و در حین بازی از قطعات کوچک استفاده کنید، با این کار مانع اضافه وزن سگ خود میشوید و هم او را تربیت میکنید.

غذای انسان ها

بسیاری از خوراکی هایی که انسان ها مصرف می کنند، مانند انواع سبزیجات، میوه ها و گوشت های کم چرب، گزینه هایی مناسب برای شریک شدن با حیوان های خانگی مخصوصا سگ ها میباشد . برای مثال سیب ها یکی از بهترین میوه های تشویقی می‌باشند، زیرا سرشار از کلسیم و فسفر هستند و همچنین کالری کمی دارند. اما حتماً توجه داشته باشید که برخی از خوراکی ها برای سگها ممنوع باشد و باید از مصرف آن‌ها پرهیز کنند. از جمله این خوراکی ها می‌توان به هسته میوه ها، خوراکی های کافئین دار، شکلات ها، انگور، کشمش، پیاز، سیر و…اشاره کرد.

 

غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی سگ

طرز تهیه تشویقی های خانگی 

تهیه کردن غذای تشویقی سگ در خانه بسیار بهتر از استفاده از محصولات کارخانه ای می باشد، زیرا غذای شما سالم تر خواهد بود و البته هیچ کس به اندازه صاحب سگ، از علایق او مطلع نیست، شما بهتر از هر فردی می‌دانید که حیوان خانگیتان به چه خوراکی هایی علاقه دارد و با چه چیزی خوشحال خواهد شد.

بهترین غذا برای سگ ها، غذاهایی است که حاوی ویتامین ها، مواد مغذی، اسید های چرب ضروری، پروتئین و اسید آمینه و مواد انرژی زا باشد .

از لحاظ ارزش غذایی، غذاهایی که حاوی عصاره گوشت هستند، از ارزش غذایی بالایی برخوردار میباشد و شما میتوانید به راحتی گوشت را با انواع سبزیجات بخار پز کنید و هنگام سرو کمی از میوه های مورد علاقه اش را به آن اضافه کنید.

اما توجه داشته باشید در پخت غذاهای سگ ها از ادویه جات، سیر و پیاز، شکر و نمک استفاده نکنید.

همچنین می‌توانید از بیسکوییت های آماده استفاده کنید و آنها را با ماست ترکیب کنید و به سگ خود به عنوان تشویقی دهید، اما اگر سگ شما معده حساسی دارد، از ماست های فاقد لاکتوز استفاده کنید.

این ها تنها مثال هایی از غذای تشویقی سگ  می باشد که شما می توانید در خانه تهیه کنید اما تشویقی ها تنها به این موارد محدود نمی شود و شما می توانید با استفاده از ماست پروبیوتیک، میوه، غلات، عصاره گوشت و مرغ، کره بادام زمینی، بستنی، کدو حلوایی و… بیسکوییت ها و غذاهای مورد علاقه آنها را تهیه کنید .

غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی سگ

 

https://b2n.ir/j68602 https://zx1.ir/nFGPB yun.ir/546px1
https://bit.ly/30jOV5J https://tinyurl.com/8t7dudab https://is.gd/kg8iz5