سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پانسیون سگ چیست؟

سگ خود را به چه کسی بسپاریم؟

 

صرف نظر از اینکه چقدر سگ  خود را دوست دارید، و چقدر به یکدیگر وابستگی شدیدی دارید، در طول زندگی همه افراد موقعیت هایی پیش می آید که مجبور می‌شوند به دلایل گوناگون از جمله مسافرت، بیماری، مسائل شغلی  سگ خود را تنها بگذارند. شاید در ابتدا شما تصمیم بگیرید که سگ خود را همراه با خود ببرید، اما با توجه به اینکه ورود حیوانات خانگی به بسیاری از مسافرخانه ها، هواپیماها، هتل ها و… ممنوع میباشد، شما نمی‌توانید سگتان را با خود ببرید. در این مواقع بهترین انتخاب پانسیون سگ میباشد. پانسیون ها به شما اطمینان خاطر می‌دهند که سگ شما در وضعیت خوبی به سر می‌برد و شما نگرانی از این بابت نخواهید داشت. اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از شما پیش بیاید این است که پانسیون سگ چیست؟

پانسیون سگ

پانسیون سگ

پانسیون سگ چیست؟

پانسیون  سگ مهد و محل نگهداری و مراقبت از سگ ها در دوران غیاب صاحبانشان میباشد‌. پانسیون سگ در واقع نوعی هتل و اقامتگاه موقت برای حیوانات محسوب می‌شود. سگ ها از لحاظ عاطفی بسیار سریع  وابسته به صاحبشان می‌شوند و بدون آنها نمی‌توانند زندگی کنند. برای همین است که می‌گوییم قبل از خرید سگ توجه داشته باشید  که آیا شرایط لازم نگهداری از آن را دارید یا نه. زیرا سگ ها حداکثر 8ساعت می توانند در خانه تنها بمانند و اگر بیشتر از آن تنها باشند، دست به کارهای خطرناک از جمله جویدن اجسام، پارس کردن مداوم، پرت کردن اشیا و… می‌زنند. در شرایط اضطراری که صاحبان سگ ها مجبور به تنها گذاشتن آنها می‌شوند، اغلب به این فکر می‌افتند که سگ های خود را به همسایه ها، خانواده و یا اشخاص قابل اعتماد بسپارند. اما همانطور که می‌دانید نگهداری از سگ ملزم به دانستن یک سری از نکات میباشد که اگر فردی که سگتان را به او می‌سپارید، از این نکات اطلاعی نداشته باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای سگ شما بشود. برای مثال اگر معده  سگ شما حساس به لاکتوز باشد و فردی که سگتان را نگهداری می‌کند از این قضیه بی خبر باشد و یا بی توجهی کند و خوراکی های ممنوع به او بدهد، ممکن است که سگتان دچار اسهال استفراغ معده درد و … شود و یا اگر برای بازی و سرگرمی به سگتان استخوان و یا میوه هایی با هسته می دهند ممکن است، سگ شما دچار خفگی شود.

 

پس چاره چیست؟ بهترین راه حل، یافتن یک پانسیون سگ مطمئن می باشد. زیرا کادر پانسیون ها اغلب افراد آموزش دیده ای هستند که از انواع  نژاد سگ ها و نیاز های آنها مطلع می‌باشند و می‌توانند بهترین رفتار را با سگ شما داشته باشند. خوشبختانه در ایران نیز تعداد پانسیون های مخصوص سگ کم نیستند و با تحقیق و جستجو می توانید بهترین آنها را پیدا کنید تا در زمان هایی که در مسافرت هستید و یا چند ساعتی که سر کار هستید از بابت سگتان نگرانی نداشته باشید.

 

پانسیون سگ
پانسیون سگ

مسئولیت پانسیون سگ 

 

پانسیون های سگ ها در قبال سگ هایی که به امانت آنها داده می‌شود از مسئولیت هایی برخوردار می باشند و در مقابل آنها وظایفی دارند. در ادامه به برخی از این مسئولیت های پانسیون سگ اشاره خواهیم کرد.

  • اولین و مهمترین مسئولیت هر پانسیون، نگهداری و مراقبت شبانه روزی از سگ ها و تامین نیاز های اولیه آنها می باشد.
  • پانسیون ها وظیفه دارند تا این اطمینان حاصل کنند که تمام تجهیزات موجود در آنجا، از نظر ساختاری سالم است و آسیبی به سگ ها نخواهد رساند.
  • پانسیون سگ به شما این اطمینان را می‌دهند که آفاتی که برای سگ ها آزار دهنده، تهدید کننده  و مضر میباشد، در هیچ بخشی از تأسیسات پانسیون حیوانات خانگی وجود ندارند.
  • مسئولیت در برابر نگهداری سگ ها در داخل مرکز و استفاده از شیوه های منطقی برای جلوگیری از فرار کردن حیوانات
  • پانسیون ها باید از شهرداری منطقه، سازمان محیط زیست و دامپزشکی مجوز قانونی داشته باشند و فعالیت آنها در چارچوب نظارت کامل باشد.
  • اگر سگ و یا هر حیوان خانگی دیگری علی رغم تلاش مسئولین پانسیون فرار کرده باشد، پانسیون سگ وظیفه دارند تا تمام حقایق مادی را در این مورد به  به صاحب حیوان و پلیس های مربوطه گزارش دهند. علاوه بر اینها، هرگونه بیماری و یا زخمی شدن سگ  باید سریعا به صاحب آن حیوان اطلاع داده شود، مگر اینکه مالک به صورت کتبی اعلام کرده باشد که اطلاع رسانی در مورد هر نوع آسیب و بیماری لازم نمیباشد.
  • پانسیون سگ این اطمینان را با شما میدهد که در صورت بروز هرگونه بیماری و یا آسیب، سریعا خدمات دامپزشکی به سگ شما ارائه می‌دهد.
  • از آنجایی که حیوانات نیز مانند انسانها بدن حساسی دارند و بسیار در معرض ویروس ها و باکتری های مختلف قرار می گیرند، پانسیون سگ این اطمینان را ایجاد می‌کند که تمامی سطوح داخل ساختمان از جمله دیوارها، کف، تخت خواب ها ظروف غذا و … مدام تمیز و ضد عفونی می شود و از مواد پاک کننده مناسب و غیر آلرژی زا برای این کار استفاده می‌شود.
  • پانسیون سگ این وظیفه را دارد که به سگ آزادی اختیار بدهد تا آزادانه بچرخد، به راحتی بایستد و در یک موقعیت راحت بنشیند یا دراز بکشد. در واقع مجبور کردن سگ ها در پانسیون ها ممنوع میباشد.
  • پانسیون سگ تعهد می‌دهد که محل نگهداری سگهای بیمار و یا مشکوک به بیماری را از سگ های غیر بیمار جدا کند و سلامت و رفاه آنها را تضمین کند.
  • چکاپ روزانه سگ ها به منظور تشخیص علائم بیماری، آسیب و یا ناراحتی
  • مجهز بودن به سیستم اعلام حریق

 

پانسیون سگ

پانسیون سگ

امکانات پانسیون سگ

 

امکانات همه پانسیون های سگ مطمئناً شبیه به هم نیست و با توجه به پانسیونی که شما انتخاب میکنید، این امکانات متفاوت هستند. پانسیون هایی که هزینه بیشتری دارند معمولاً از امکانات بیشتری نیز برخوردار می‌باشند. اما به طور کلی اغلب پانسیون های سگ از امکانات زیر برخوردار می‌باشد.

پانسیون های گران قیمت معمولا اتاق های جداگانه ای برای خواب و استراحت هر سگ دارند و پانسیون های دیگر نیز از قفس های سایز بزرگ و مناسب برخوردار میباشند تا سگ شما به راحتی بتواند استراحت کند. علاوه بر آن شما میتوانید به راحتی هر زمانی که خواستید از طریق تماس‌تصویری سگ خود را ببینید و از شرایط آن آگاه شوید.

در پانسیون ها به خورد و خوراک سگ شما توجه ویژه ای می‌شود و رژیم غذایی متعادلی برای آنها تدارک دیده می‌شود. در این هتل ها از قبل، از شما در مورد حساسیتهای سگتان سوالاتی پرسیده می شود تا در صورت وجود هرگونه آلرژی، از دادن آن ماده غذایی به سگ شما پرهیز شود. البته اگر دوست ندارید که سگ شما از غذای پانسیونها مصرف کند، می توانید برای او غذا بفرستید .علاوه بر این، همه پانسیون ها به گونه ای طراحی شده اند که سگها دسترسی آسانی به آب داشته باشند تا هر زمان که احساس تشنگی کردند،  بتوانند آب بنوشند.

در اغلب پانسیون ها مربی های با تجربه و سابقه دار کلاس های آموزشی برای تربیت سگ ها برگزار می کنند. علاوه بر آن در این هتل ها، فضاهای بازی برای پیاده روی و بازی و سرگرمی وجود دارد تا سگ ها بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند. این فضاهای بازی به منظور انجام سرگرمی های گروهی و انفرادی طراحی شده اند و پانسیون ها به شما این اطمینان خاطر را می‌دهند که وسایل بازی و رفاهی آنها شخصی میباشد. حتی برخی از پانسیون ها، از پارک های بازی و استخر ها به همراه مربی های باتجربه برخوردار میباشند.

پانسیون ها همچنین مجهز به خدمات آرایشگری و عکاسی نیز می باشند و اگر صاحب سگ ها درخواست بدهند، این خدمات شست و شو و زیبایی که شامل کوتاهی مو و ناخن، آرایش مو و… می‌شود،توسط افراد متخصص به آنها ارائه خواهد شد. همچنین در آتلیه ی پانسیون سگ می توانید از سگ خود عکس های یادگاری و عکس های مدلینگ بگیرید. حتی اگر سگ شما عقیم نشده باشد برخی از پانسیون ها خدمات جفت یابی نیز برای سگ شما ارائه می‌کنند.

و در نهایت مهم ترین خدمات پانسیون ها، معاینه روزانه سگ ها توسط دامپزشکان با تجربه، به منظور تشخیص علائم بیماری و درمان میباشد .

پانسیون سگ

پانسیون سگ

چه پانسیون هایی قابل اعتماد هستند؟

 

درست است که پانسیون ها از مزایای زیادی برخوردار می باشند،  اما توجه داشته باشید که همه پانسیونها اینگونه نیستند و بسیاری از آنها از اعتماد مردم سوء استفاده می‌کنند. بنابراین باید برای حفظ سلامت روحی و روانی سگتان باید یک پانسیون مناسب و قابل اعتماد پیدا کنید.

برای این کار بهتر است از افرادی که در این زمینه تجربه دارند و از پانسیون ها استفاده کردند، کمک بخواهید. این کار را می توانید از طریق خواندن نظرات در وب سایت های مختلف انجام بدهید، اما همیشه به این روش اکتفا نکنید، زیرا بسیاری از نظراتی که در سایت های مختلف می بینیم جنبه تبلیغاتی دارند. سعی کنید قبل از سپردن سگتان به پانسیون، بدون هماهنگی قبلی به پانسیون مورد نظر خود مراجعه کنید تا شرایط واقعی آنها را مشاهده کنید. علاوه بر اینها سعی نکنید که پانسیون مناسب خود را از فضای مجازی  و مشاهده عکس های آنها انتخاب کنید، زیرا عکس ها نشانگر همه چیز نیستند و گاهی میتوانند بسیار فریبنده باشند.

پانسیون هایی که کارت سلامت حیوان شما و شناسنامه او را درخواست نمی کند معمولاً پانسیونهای مناسبی نیستند و احتمالاً مجوز رسمی فعالیت ندارند. زیرا ممکن است در این پانسیونها سگهای بیمار وجود داشته باشد و سگ شما نیز مریض شود.

یکی از روشهایی که می توانید متوجه شوید که آیا پانسیون مورد نظر برای سگ شما مناسب می باشد یا نه، این است که از قبل یک بار او را به آنجا ببرید و اگر متوجه شدید که احساس استرس و ترس به او دست می دهد، پانسیون دیگری را انتخاب کنید. گاهی در بازدید اول  وجود عواملی از جمله سگهای قلدر دیگر، بوهای ناخوشایند و …  ممکن است سگ  شما را آزار دهد.

سعی کنید در صورت امکان به پانسیون هایی مراجعه کنید که مجهز به تماسهای تصویری و یا دوربین های مدار بسته 24 ساعته می باشند. با این روش شما می توانید از احوال سگ خود آگاه باشید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

 

مزایای پانسیون سگ

 

 

یکی از مهمترین مزایای پانسیون سگ، مخصوصا برای افراد شاغل یا افرادی که کسی را برای نگهداری سگ خود ندارند، وجود یک مکان رفاهی و تفریحی مطمئن میباشد.

در پانسیون ها، سگ ها هم از تفریحات گروهی و هم از تفریحات فردی استفاده می‌کنند و با این روش انرژی خود را تخلیه می‌کنند. تفریحات، سرگرمی و بازی های گروهی باعث می شود تا سگ ها اجتماعی تر شوند و خلق و خوی تهاجمی آنها کاهش یابد.

پانسیون ها برای سگ ها نوعی تفریح نیز محسوب می‌شود زیرا سگ ها مانند موجودات دیگر نیاز به بازی کردن با سگ های دیگر دارند. بنابراین پانسیون ها یکی از مکان های عالی برای تفریح آنها می باشد، زیرا معمولا پانسیون ها فضاهای بزرگی دارند که سگ ها آزادانه می‌توانند در آن بازی کنند و بدوند.

اگر سگ شما عادت به خوردن غذای خود در زمان معینی ندارد و زمانبندی غذای او به هم ریخته است. پانسیون ها مشکل شما را حل  می کنند. از  آنجایی که در پانسیون سگ، غذا ها در ساعت معینی به آنها داده می‌شود،  بدن آنها کم کم به این قضیه عادت میکند و زمان بندی غذا خوردن آنها منظم می‌شود، بنابراین سر ساعت معینی وعده های غذای خود را دریافت می‌کنند و با اینکار از مشکلاتی از جمله چاقی و اضافه وزن جلوگیری می شود.

محیط پانسیون ها کامل ایمن است و به شما تعهد قانونی می‌دهند، از این رو، نگهبانان 24 ساعته ای در این هتل ها برای حفاظت از سگهای شما وجود دارند و شما نگرانی خاصی از این بابت نخواهید داشت‌.

 

 

معایب پانسیون سگ 

 

  • برخی از نژاد سگ ها،  رفتارهای پرخاشگرانه ای دارند، بنابراین ممکن است در پانسیون ها با یکدیگر درگیری پیدا کنند و حتی ممکن است آسیب ببینند.
  • از آنجایی که سگها بسیار به صاحبان خود وابسته هستند، ممکن است دوری از صاحبانشان و وارد شدن به فضای جدید  برای آنها استرس زا باشد و ترس زیادی به دنبال داشته باشد.
  • یکی دیگر از معایب پانسیون سگ، هزینه‌های بالای آنهاست. البته پانسیون های قیمت مناسب نیز وجود دارند اما ابتدا باید از کیفیت آن ها مطلع شوید.
  • اگر نظارت کاملی در پانسیون ها وجود نداشته باشد، ممکن است سگ های بیمار، سگ شما را نیز مریض کنند.

 

پانسیون سگ

https://oxygenpethospital.com/